sad

Bocsánat, kérlek, köszönöm. Ez a három szó csodákra képes…

Sokat hallunk a megbocsátás szépségéről, a nagylelkűségről

Azonban ez nem lehet kényszerű cselekvés, sokkal inkább egy belső lelki út, amit be kell járni. A legnehezebb feldolgozni azt a sérelmet, amit kisgyermekkounk kiszolgáltatottságában szenvedtünk el egy felnőttől, aki lehet szülő vagy tanár is. De rendkívül érzékenyek a párkapcsolatok is ilyen szempontból. Ezeket a sebeket igen hosszú ideig képesek vagyunk hurcolni lelkünk mélyén. Tudatos munkára van szükség a feloldásukhoz.

Mivel az ezzel kapcsolatos fájdalom bennünket bánt belülről, tehát egy folyamatos belső konfliktusnak nevezhető, a saját érdekünk, hogy megpróbáljuk feldolgozni, elengedni a sebek folyamatos ápolgatása, nyalogatása helyett. Ez a mi belső ügyünk, semmi köze ahhoz az emberhez, aki megbántott, és ő maga nem is szükséges a megbocsátás folyamatához. Második lépésként felmerülhet a kapcsolat helyrehozatala és újraindítása, de ez egyáltalán nem szükségszerű. A megbocsátásunk enélkül is teljes lehet.

A bocsánat kérés sem könnyű, így meg sem történik a legtöbb esetben

Senkinek nincs joga megbocsátást követelni senkitől, vagy számonkérni rajta. Kérni a megbocsátást azonban valóban szép dolog, és segít feloldani a konfliktust, mert benne van, hogy megtettük, amit meg kell: belenéztünk abba a fránya tükörbe, ha nem is tetszett, amit ott láttunk, és őszintén bánjuk, amit tettünk. De erre sem kötelezhető soha senki. Csak akkor van értelme és hatása a bocsánatkérésnek, ha mély belső indíttatásból születik. Ez a másik ember lelkében is képes kioldani a blokkokat. Azonban, ha mintázatként kezdjük ezt működtetni, bántunk-bocsánatot kérünk folyamatosan, az már nem fog működni. Valóban fel is kell hagynunk a bántó viselkedéssel a jó kapcsolat érdekében. Ellenkező esetben a másiknak elege lesz, és így vagy úgy, ki fog szállni, hiszen nem marad más lehetőség a számára.

Már régen történt, amikor megbántottak, de még sajog a seb odabent

Lehet, hogy már régen kiszálltunk egy bántó kapcsolódásból, talán évek teltek el, és még mindig képesek vagyunk fájdalommal, haraggal gondolni az illetőre, aki még a bocsánatkérésével sem segítette a feloldódást. Ha erre vársz kemény, sértett szívvel, akkor valószínűleg így fogsz meghalni – nehezteléssel a szívedben – de a legrosszabb, hogy így fogsz élni. A legtöbben ugyanis sosem kérnek bocsánatot. Efölött semmi hatalmad nincs. Viszont tele van a lelked keserűséggel – jó így létezni? Persze, hogy nem. Valójában magadat mérgezed. Már régen nem a másik tehet róla, hogy te még mindig rosszul érzed magad.

Ezért a megbocsátás a te privát, belső ügyed, nincs köze ahhoz, aki megsértett, tegyél hát érte, hogy a kioldódás megszülethessen benned. Ez a hajlandósággal kezdődik. Nem kell tehát odamenned a másikhoz, megölelgetned, bármit is mondanod, írnod neki, vagy visszafogadnod az életedbe. Ezek erőltetett külső cselekvések. Ha számodra bántó mintázatot működtetett valaki, miért is engednéd magadhoz újra közel? Nem kell ezt tenned. Rajtad kívül még rengeteg ember van, akivel interakcióba kerülve fejlődhet. És ez meg is fog történni. Igazából nincsen közöd hozzá. Koncentrálj a saját lelki egyensúlyodra, ami nem függ senkitől – ha te úgy döntesz.

Első lépésként fel kell adnod a sérelem folyamatos dédelgetését, a panaszkodást

Ne ragaszkodj tovább a – jogos – sérelmedhez. Igazából mindegy, hogy jogos vagy nem, akkor sem egyéb, mint szükségtelen méreg a lelkedben. Ha eszedbe jut az eset, próbáld új nézőpontokból szemlélni, pl., hogy milyen ügyesen lábaltál ki a nehéz helyzetből. Innentől már koncentrálhatsz a saját nagyszerűségedre az eset kapcsán, és a végén még köszönetet is fogsz mondani az illetőnek a lelkedben. Segítő gondolat lehet még, ha szívből átérzed a másik nyomorúságos helyzetét, amiben csak azt tudta tenni, amit tett. Mindig nyomorúságos lelkiállapotra vall, ha valaki úgy akarja elérni a céljait, hogy átgyalogol mások életén, érzésein, netalán eltulajdonít tőlük valamit. Szívből megsajnálhatod ezt az embert, olyannyira, hogy már csak jót leszel képes kívánni neki. Legfőképpen azt, hogy tegyen szert olyan önbizalomra, szeretetteljességre, hogy többé már nem érzi szükségét ilyen nyomorúságos cselekedeteknek.

Ha vissza-visszatérnek beléd a fájdalmas, rossz érzések, akkor ismételd a nézőpont-váltást, ameddig csak szükséges, és ha beszélsz róla, csak ebben a kontextusban tedd. Fel fog oldódni a blokk benned, és könnyű lélekkel lépdelsz tovább csodás céljaid felé. Legközelebb pedig már megbántódni sem fogsz, olyan magabiztosságra teszel szert.

A szeretet kiteljesedettebb szintjein ugyanis már nincsen megbántódás, így a megbocsátásra sem lesz többé szükséged. Azt is mondhatnánk, hogy maga leszel a szüntelen megbocsátás. De sose játszd meg ezt az állapotot, kezeld őszintén az érzéseidet, csak úgy gyógyíthatod meg őket. Rendben van, hogy még nem vagyunk ezen a magas szinten, de jó ha tudunk róla, hogy létezik ilyen tudatállapot, és azt is, hogy egyszer el fogjuk érni.

Amennyiben érdeklődsz a hasonló témák iránt, ezt a napot Neked találták ki!

Írta: Padma

Forrás: Femcafe.hu

 

Fejlődni szeretnél, izgalmas témákat keresel?

Ajánlanánk pár eseményt, ami érdekes lehet számodra!



Boldogság Nyitott Szeminárium

Boldogság Nyitott Szeminárium

2016. november 12. / Lurdy Konferencia és Rendezvényközpont

Az esemény elmúlt!

Jegyek és Részletek

Tudatos Sorsteremtés 2017 Spirituális Szeminárium

Tudatos Sorsteremtés 2017 Spirituális Szeminárium

Barrio Del Tango, Irányi utca 18-20.

Kristályharmonizáció, Hold, Asztrozófia, Theta healing

2017. február 25.

Jegyek és Részletek